maanantai 11. tammikuuta 2016

Palmikkoneulelapaset

Neuloin viidakkolangasta palmikkoneulelapaset. Olin jo aiemmin neulonut kyseisellä mallilla yhdet lapaset ja kun sain ne valmiiksi ajattelin, että olipa jotenkin rasittava ohje, enpä taida koskaan enää neuloa kyseisellä ohjeella.

Mieli kuitenkin muuttui, koska lapaset on parhaat, mitä minulla on koskaan ollut! Lapasen päällipuolen palmikot tekevät lapasista aivan ihanantuntuiset ja napakat kädessä. No, kuinka ollakaan, en enää muistanut mistä olin ohjeen ottanut. Onneksi on olemassa Facebookissa Ihania lapasia- ryhmä. Laitoin sinne kyselyn ja ei kestänyt kauaa, kun tiesin mistä ohje löytyy. Novitan kevät-lehti 2015, s.88.

Viidakko-lanka ei tee oikeutta lapasen palmikkokuvioinnille, mutta tässä tapauksessa se ei haittaa! 

Yksivärisellä langalla tulee kuitenkin hienommat, tein ensimmäisen parin farkunsiniselllä. Maitosuklaanruskea voisi olla aika kiva myös, sitä olen hamstrannut useamman kerän, kun sen valmistus lopetettiin. En vaan ole mitään vielä tehnyt niistä langoista. Ne taitaa olla mun aarteita, kun niin tarkoin niitä varjelen ja säilön. Varmastikin jokin neuloosin oireiden ilmentymä tämäkin!

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille neulootikoille ja muilllekin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti