lauantai 16. joulukuuta 2017

Säärystimet ja lapaset

Joulu lähestyy ja lapaset sekä säärystimet lämmittää. Nämä lähtivät tontun matkaan maailmalle eräälle mannekiinille Lontooseen.


Lapaset ja säärystimet on neulottu 7-veljestä langalla.


Joulunaikaa vietetään ja nyt kysellään ja jutellaan siitä, miten ja missä joulua vietetään. Minulla suunnitelmiin kuuluu univelkojen kuittaaminen ja kirjan lukeminen.


Mielikuvitus on suuri lahja. Sen avulla saa kaiken! Kannattaa ehdottomasti kokeilla! Mielikuvituksen avulla ikävänkin asian saa muuttumaan mukavaksi. Ai, miten? Minäpä kerron, kuvittele, että sinulla on kiire. Olet jo myöhässä ja lehtimyyjä soittaa. Mitä ajattelet?

Varmaan ärsyynnyt, mutta ajattele tällä kertaa positiivisen kautta. Työtään hekin vaan tekevät. Käytä mielikuvitusta ja ajattele, että siellä soittaa, joku jonka todella toivoisit soittavan. Anna riemusi kuulua ja vastaile reippaasti ja iloisena. Minä tein näin ja voin sanoa, että toisessa päässä ollut lehtimyyjä oli vähintäänkin hämmentyneen kuuloinen.

Kaikkiin ei tarvitse vastata kuitenkaan näin. Sain puhelun, jossa kaupattiin kalkkia ja magnesiumia eli ravintolisiä. Siinä tuli tiedoksi kaikki hyödyt, mitä näillä valmisteilla on. Tähän vastasin, että minulla on ne kaikki reseptillä. Seuraavaksi kannattaa ottaa yhteisvaikutus-kortti esiin. Tässä tapauksessa ei tarvinnut, koska myyjä varmasti arveli, että olen tosi sairas. Marevan-lääke on sellainen, jolla on paljon yhteisvaikutuksia, toinen on sienilääkkeet. 



Kirjojen nimet on myös hauskoja, niistä voi päätellä kirjan sisällöstä. Kävin kirjastossa kirjojen poistomyynnissä. Hyvällä mielikuvituksella varustettuna, tuli vastaan monta hauskaa kirjaa.
-Sinkkuäidin juoksuaika (ei varmaan ollut kauaa sinkku...)
-Paukan pommi (pamahti varmaan paukahtaen...)
-Elää kertoakseen ( vai kertoo elääkseen?)
- Arpi korvassa ja sydämessä (miten toipuminen edistyy?)
-Sokeiden planeetta (melkoista meininkiä...)

Suosittelen katsomaan kirjojen nimiä ja käyttämään mielikuvitusta!


Isoveljeä minulla ei ole, vaikka sellainen olisi ollut varmasti kiva. Senkin olen kuvitellut itselleni ja olen valinnut parhaan! 
Hyvää joulun aikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti